בדיקה ותיקון ספרי תורה

5/5 - (1 vote)

“עץ חיים היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר”
     

ספר התורה נחשב לתשמיש הקדושה הקדוש ביותר ביהדות. הוא מכיל חוקים ומשפטים, הלכות, דינים וטעמים, ובכך מאיר ומראה את הדרך הטובה בה ידבק האדם. בכל יום שני וחמישי ובכל שבת, אנו מוציאים את ספר התורה מארון הקודש וקוראים בו את קריאת התורה באהבה ובשמחה יתרה.

כתיבת ספר תורה

ספר התורה כתוב על מגילות קלף, עליהן כתובים כל התורה בשלמותה. כמו התפילין והמזוזות, הוא עשוי מעורות של בעלי חיים טהורים וכשרים לאכילה. ספרי התורה נכתבים על ידי סופרי סת”ם המוסמכים ומוכשרים בכתיבת סת”ם. מדובר על אנשי אמת ואנשי יראי שמים הניגשים למלאכת הקודש של הכתיבה ביראה גדולה.
     
הכתיבה של ספרי הקודש, המכונה “כתיבת סת”ם” ומאופיינת בצורה מרובעת המעוטרת בתגים ייחודים מעל אותיות מסוימות. הכתב אינו מפוסק ואינו מנוקד, ועל כן, הוא גם משתנה בהתאם לנוסח, בין אם מדובר בנוסח אשכנזי ובין אם מדובר בנוסח ספרדי. סופר הסת”ם הניגש למלאכת הכתיבה, כותב את הספר באמצעות קנה או נוצה, המשוח בדיו מיוחד, אותו אנו מכנים “דיו סת”ם”. כמובן שגם לדיו זה יש דינים מיוחדים,  בהם סופר סת”ם צריך להיות בקי ומיומן.   

תיקון ספרי תורה  

ראשית, ספר תורה בו אנו קוראים באופן תדיר נשמר לאורך זמן ולא מבצעים בו בדיקות תקופתיות או תיקונים, כמו מזוזות ותפילין. כלל זה תקף כמובן, כל עוד נשמרת הלחות המתאימה בארון הקודש ומצויה בטמפרטורה הנכונה. אם כן, נבצע תיקון ספרי תורה במקרים בהם התגלו בספר שלוש בעיות ויותר. הסיבות לכך שבעיות בספר מתגלות, יכולות לנבוע משלל סיבות, למשל ספרי תורה ישנים, או בלאי שהצטבר עם הזמן וגרם לאותיות לדהות או להימחק.
   
לפני שמבצעים בדיקה ותיקון ספרי תורה, אנו מבצעים הערכה לגביי כמות התיקונים הנדרשים. לעיתים תכופות יש בעיה של חוסר אחידות בכל אורכו של ספר התורה, ולעיתים, תוך כדי בדיקה נגלה כי מדובר במקרים בהם עם כל הצער נצטרך לבצע גניזה, וגם זה קורה. כך או כך, בדיקה ותיקון ספרי תורה חשוב ביותר לביצוע, שכן מבלי התיקון לא יהיה ניתן לקרוא בספר התורה.

תיקון ספרי תורה בחברת “אחוזת הקודש”

מהמפעל יחד עם תעודת בדיקה ואחריות, היישר לעבר בית הכנסת, לקריאה.





    תודה שפניתם
    אלינו
    נחזור אליכם
    בהקדם
    ייעוץ בוואטסאפ