מהו הספר אשר בנחל?

Rate this post

במשך השנים, באופן טבעי, מתגלים פרטי היסטוריה שונים, בפרט פרטים מתוך ההיסטוריה היהודית אשר חושפת את המסורת שהיתה נהוגה בעבר על ידי אנשים מאמינים, תקשורת בין גורמים שונים אשר היתה להם חלק משמעותי בבניית המסורת היהודית לאורך השנים, דברים שמלווים אותנו עד היום.

אותם פרטי היסטוריה, נחשפים והופכים עם השנים להיות חלק מהספרייה בכל בית ובכל מוסד חינוכי. דרכם אפשר ללמוד על העבר ואפשר כמובן גם לקבל כלים ואמצעים כיצד לנהוג בהווה ובעתיד במצבים שונים. זה מה שקרה, למשל, עם הספר אשר בנחל. ספר אשר זוכה להצלחה גדולה בקרב מאמינים רבים.

מה זה אשר בנחל ולמי הוא פונה?

הספר אשר בנחל, הוא למעשה סדרת ספרים ולא ספר בודד אחד, המאגד בתוכו מכתבים אשר נשלחו על ידי הרב אליעזר שלמה שיק לכל תלמידיו בין אם בישראל ובין אם בעולם כולו. מכתבים כוללים דברי עידוד ותמיכה, חיזוק והדרכה, הסברים מנומקים והבנה עמוקה לגבי היבטים שונים שקשורים לעולם התורה והדת.

הספר מאגד מכתבים אשר נכתבו במשך למעלה מחמישים שנה, נאספו ונשמרו עם השנים, זאת על מנת שגם מי שלא היה שותף לכתיבה או לקריאת המכתבים בזמן המקור, יוכל ליהנות מהם וללמוד דרכם. הספר מופץ בכל העולם, כאשר במקור המכתבים אומנם נכתבו באידיש אך מאז הם תורגמו גם לעברית.

חשוב להדגיש, הספר אשר בנחל נמכר היום הן בחנויות שמוכרות ספרי קודש, והן דרך אתרים שונים באינטרנט, כאשר בין היתר אפשר לרכוש את הספר ולקבל ברכה של הצדיק מיבנאל לפרנסה, בריאות ורווחה הספרים כמובן פונים לא רק לאנשים חרדיים או דתיים וכן, לא רק לאנשים מאמינים אלא לכלל האוכלוסייה אשר מעוניינת לקרוא ולהיעזר בספרים ובמה שכתוב בהן.

כמה ספרים כוללת הסדרה ולמי הם פונים?

בסך הכל, מדובר בסדרה של למעלה מ-210 ספרים. אך לא מדובר בספרים עבי כרס, ולכן גם הרבה אפשר למצוא אותם בהרבה מאוד בתים ובהרבה מאוד מקומות, שם הם נמכרים או נמסרים. מאחר והספר אשר בנחל מציע מגוון פתרונות ותשובות לשאלות בנושא שלום בית, פרנסה, זוגיות, חינוך ועוד, אזי שהרבה מאוד אנשים נעזרים בהם.

על גבי הספר, מופיעה אמירתו של הרב, בכל מקום בו יש בעיה הוא יפתח וימצא תירוץ לבעיה ופתרון. הספר עוזר לאנשים בעת צרה בכל אספקט שהוא. זוהי גם הסיבה במהלך השנים יצאו ספרים שאיגדו חלק מהשאלות והתשובות, כולל ספרים שפנו אל קבוצות ספציפיות.

חשוב לציין, הספר איננו נמצא תחת זכויות יוצרים ולכן רבים בוחרים להדפיס אותו, במקרים רבים אפשר למצוא דוכנים בחוצות הערים אשר שם הוא נמסר לכל מי שמעוניין, זאת במטרה שיותר ויותר אנשים ייחשפו אליו וכן לגישתו של הרב אליעזר שלמה שיק. לכן הוא מופיע גם בעברית וגם באידיש.




    תודה שפניתם
    אלינו
    נחזור אליכם
    בהקדם
    ייעוץ בוואטסאפ